Tuesday 10 February 2015

SEMINAR USAHAWAN DAPAT SAMBUTAN



USAHA Biro Penerangan Umno Bahagian Gelang Patah menganjurkan Seminar Keusahawanan khusus untuk usahawan baru telah mendapat sambutan yang sangat memberangsangkan.
   Seminar yang adakan secara berterusan selama sebulan itu mengandungi tiga siri ceramah dan perbengkelan. Antara pihak yang memberi kerjasama ialah Tekun Nasional, Pihak Berkuasa Pembangunan Wilayah Iskandar (IRDA), agensi kerajaan, Majlis Amanah Rakyat (MARA) dan Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT).
   Sepanjang tiga sesi seminar diadakan, pihak biro mengundang usahawan yang sama agar ilmu yang dipelajari terus bertambah dan akhirnya mereka mempunyai asas yang kukuh untuk menentukan arah tuju perniagaan yang dipilih.
   Majlis perasmian seminar ini telah disempurnakan oleh Ketua Umno Bahagian Gelang Patah merangkap Setiausaha Politik Menteri Besar Johor, Haji Mohammad Khairi A. Malik pada awal Mei 2014.

   Ketua Whip MPJBT, Samat Atan turut dijemput untuk menyampaikan ceramah beliau mengenai peluang dan kemudahan perniagaan yang disediakan oleh pihak MPJBT dan seterusnya menutup rasmi seminar tersebut.

No comments:

Post a Comment